Jump to content

VCDS Sweden


Bagarn

Recommended Posts

Tänkte göra en lista för dem svenska som även är här och som har VCDS och kan bistå med det.

 

Jag har AI-USB+CAN med VCDS 15.7.4.

Finns i Stockholm och kan åka lite om någon skulle behöva hjälp.

 

Skriv här i privata meddelande så tar vi det därifrån.

 
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hur säker känner du dig att lägga till tjänster som lane assist till exempel. Är ju lite orolig att man kan sabba bilen på nåt sätt.

Har som sagt inte kodat mycket, så det du frågar om kan jag inget om.

Jag kan ev komma och bistå med hjälp, program och kabel.

Men du måste själv kolla upp vad vi ev behöver göra för kodning och det hela är på ditt ansvar.

 

Har du rätt kamera så verkar det bara vara kodning som gäller, men har du inte kameran så blir det knepigt vad jag har läst.

Link to comment
Share on other sites

Hallå!

Jag har en L&K på ingång, leverans slutet av september. Valde assist paketet men inte traffic sign recognition. Min förhoppning är att detta ska gå att programmera.

Ska läsa på lite så kanske jag tar lite assistans av dig :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hallå!

Jag har en L&K på ingång, leverans slutet av september. Valde assist paketet men inte traffic sign recognition. Min förhoppning är att detta ska gå att programmera.

Ska läsa på lite så kanske jag tar lite assistans av dig :)

Hör av dig så ska vi se vad vi kan göra

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jag har AI-USB+CAN med VCDS 15.7.4.

Finns i Stockholm och kan åka lite om någon skulle behöva hjälp.

Tjena bagarn!

Jag bor i tumba och skulle gärna vilja ha hjälp att koda om till LED-lampor i reg-belysningen för att slippa få varning om trasig lampa hela tiden :)

Är det nåt du känner att du klarar av?

Mvh Jonas

Link to comment
Share on other sites

Tjena bagarn!

Jag bor i tumba och skulle gärna vilja ha hjälp att koda om till LED-lampor i reg-belysningen för att slippa få varning om trasig lampa hela tiden :)

Är det nåt du känner att du klarar av?

Mvh Jonas

Ska nog gå, ska göra samma sak på min när den kommer nästa vecka, Har skickat ett pm till dig här så tar vi kontakten där

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tjenare!

Kan rekommendera att köpa OBDEleven med PRO.

Kostar ca 500kr och stödjer vad jag har testat allt som funkar för VCDS.

Enheten är en liten obd-dongel som ansluter till en app.

Enda problemet är att appen endast finns till android då IOS inte stödjer den typen av datautbyte över bluetooth.

Har lagt till ganska mycket från:

http://www.briskoda.net/forums/topic/299426-octavia-iii-vcds-adaptations-tried-and-tested/#entry4499891

Mvh Viktor H

Edited by ViktorHallgren
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tjenare!

Kan rekommendera att köpa OBDEleven med PRO.

Kostar ca 500kr och stödjer vad jag har testat allt som funkar för VCDS.

Enheten är en liten obd-dongel som ansluter till en app.

Enda problemet är att appen endast finns till android då IOS inte stödjer den typen av datautbyte över bluetooth.

Har lagt till ganska mycket från:

http://www.briskoda.net/forums/topic/299426-octavia-iii-vcds-adaptations-tried-and-tested/#entry4499891

Mvh Viktor H

Köpte du OBD11 direkt från hemsidan eller via eftermontera.se?

Är det mycket krångligare att koda/göra adaptions jämfört med VCDS?

//Mikael

Link to comment
Share on other sites

Jag köpte min direkt från obdelevens hemsida.

Betalade med paypal och fick den inom 2 veckor.

Skickas från företaget i Lettland.

Jag har bara använt OBDEleven men följt många guider som är för VCDS och det enda som har varit annorlunda är när man ska skriva in säkerhetskoden.

Det som kan vara lite omständigt är när man vill göra så kallad long coding och ändra binära tal, man får hålla koll på att man är på rätt bit och byte för där är ingen info på vissa.

Men för mig som aldrig hållt på med sånt innan så tog det ungefär 20 minuter att förstå hur appen fungerade och hur man skulle gå till väga.

Mvh Viktor H

Link to comment
Share on other sites

Köpte du OBD11 direkt från hemsidan eller via eftermontera.se?

Är det mycket krångligare att koda/göra adaptions jämfört med VCDS?

//Mikael

Jag köpte min direkt från obdelevens hemsida.

Betalade med paypal och fick den inom 2 veckor.

Skickas från företaget i Lettland.

Jag har bara använt OBDEleven men följt många guider som är för VCDS och det enda som har varit annorlunda är när man ska skriva in säkerhetskoden.

Det som kan vara lite omständigt är när man vill göra så kallad long coding och ändra binära tal, man får hålla koll på att man är på rätt bit och byte för där är ingen info på vissa.

Men för mig som aldrig hållt på med sånt innan så tog det ungefär 20 minuter att förstå hur appen fungerade och hur man skulle gå till väga.

Mvh Viktor H

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Community Partner

×
×
  • Create New...

Important Information

Welcome to BRISKODA. Please note the following important links Terms of Use. We have a comprehensive Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.