Jump to content

SKODA Återförsäljare Omdömen - Sverige ( SKODA Dealers Reviews - Sweden )


ColinD

Recommended Posts

  • Administrators

Hallå

 

 
Tack för att du besöker vår hemsida. Vi är internationella och stödtrådarfrämst skriven på engelska, så att alla kan njuta och lära. Jag välkomnar översättningar och stöd i icke engelsktalande områden .

 

 

This is a thread for reviews of SKODA dealers based in Sweden.

 

Please use the format:

 

Name:

Address:

Number:

Website:

 

For a map of dealers from community input please see: https://mapme.com/briskoda/places/category/SKODA%20Dealers%20SWE

 

Please feel free to add your local dealer to that map and also if you're a VCDS owner.

 

Tack.

Link to comment
Share on other sites

Beställde min superb 280 tsi 4x4 på Skoda i Sätra. Eftersom jag redan bestämt mig att det va en Skoda jag ville ha, så kunde jag inte vända mig och gå pga bristen av rabatter. Visst vad dom hjälpsamma men jag har nog köpt den dyraste skodan dom någonsin sålt. Det va visst lite problem för dom att fixa "sportline" fälgarna. Men med lite övertalning så löste det sig. Fick höra att den skulle komma i oktober. Senaste beskedet jag fick nu är att bilen är klar och kommer levereras i sommar. Det som jag måste åtgärda så fort som möjligt är att få bort all chrome. Ska införskaffa en svart grill och en flat bottom sportratt.

Ordered my superb 280 4x4 in a skoda dealership in sätra 20 km south of Stockholm. Because of my persistent that I only wanted a skoda, I couldn't walk away for the lack of discount. They were extremely helpful but I think I bought the most expensive skoda ever sold. There was some hassle when I wanted the black rims that's shows on the "sportline" but they fixed it for me. They told me delivery should been in October, but the latest news is that the car is finished and should arrive this summer. As I wanted a completely black car there is a few things I have to do with it. I have to change the grill to a black one. Change the chromebit between the fog lights for a black one. And most importantly change the steering wheel for a flat bottom sport wheel.

Link to comment
Share on other sites

Hallå

Tack för att du besöker vår hemsida. Vi är internationella och stödtrådarfrämst skriven på engelska, så att alla kan njuta och lära. Jag välkomnar översättningar och stöd i icke engelsktalande områden .

This is a thread for reviews of SKODA dealers based in Sweden.

Please use the format:

Name:

Address:

Number:

Website:

For a map of dealers from community input please see: https://mapme.com/briskoda/places/category/SKODA%20Dealers%20SWE

Please feel free to add your local dealer to that map and also if you're a VCDS owner.

Tack.

I tried to pinned the skoda dealership to the map that you linked, but I couldn't do it. Maybe I'm just not good enough for these things but that map will be very useful once I got the hang of it. Perfect way to find people nearby with vcds skills. Maybe you could do a quick lesson for dummies of how to ad things to the map, that would be great!

Link to comment
Share on other sites

Beställde också i Sätra vilket är närmaste där jag bor... Trevlig säljare!

Var först i bromma, mötte en riktigt dryg och otrevlig säljare med riktigt överlägsen stil, usch, skulle aldrig köpt en bil av honom...

Var också och provkörde i Täby, mycket trevliga personer som jobbade där! Stark rekommendation!

Link to comment
Share on other sites

Jag köpte min bil ifrån Möllers bil i Uppsala.

Tycker att allt gick väldigt smidigt, och snabbt.

Läste i en annan tråd att du hade åkt ganska långt för just den här bilen. Vilken utrustning var det som fick dig att åka så långt?

Link to comment
Share on other sites

Läste i en annan tråd att du hade åkt ganska långt för just den här bilen. Vilken utrustning var det som fick dig att åka så långt?

Det var nog jag som skrev dåligt. Det fanns en i kiruna, två i Uppsala och en i Örebro. Jag bor i Stockholm, så det blev inte så långt. Ville ha en l&k, med lite lulllull, och gärna panoramatak som jag var sugen att få prova.

Link to comment
Share on other sites

Det var nog jag som skrev dåligt. Det fanns en i kiruna, två i Uppsala och en i Örebro. Jag bor i Stockholm, så det blev inte så långt. Ville ha en l&k, med lite lulllull, och gärna panoramatak som jag var sugen att få prova.

Så vad blev det då diesel/bensin, färg, extra

lull lull? Här på briskoda är vi ett par riktigt nyfikna jävlar!

Link to comment
Share on other sites

Så vad blev det då diesel/bensin, färg, extra

lull lull? Här på briskoda är vi ett par riktigt nyfikna jävlar!

Oj, ursäkta mitt sena svar. Glömde kolla i denna tråd.

 

Förutom L&K, så ville jag ha assistpaketet, drag och Keyless. Sen stod Panoramatak och ventilerade säten på listan, men hittade ingen på lager med ventilerade säten.

 

Hade en Audi A4 allroad innan, men den har blivit för liten för familjen. Jag är sjukt nöjd med denna bil hittills. Nu har den bara rullat 100 mil, så vi får se när den rullat längre om känslan är den samma.

Link to comment
Share on other sites

Oj, ursäkta mitt sena svar. Glömde kolla i denna tråd.

Förutom L&K, så ville jag ha assistpaketet, drag och Keyless. Sen stod Panoramatak och ventilerade säten på listan, men hittade ingen på lager med ventilerade säten.

Hade en Audi A4 allroad innan, men den har blivit för liten för familjen. Jag är sjukt nöjd med denna bil hittills. Nu har den bara rullat 100 mil, så vi får se när den rullat längre om känslan är den samma.

Jag byggde min själv.

Valde en style för att jag ville ha läder/acantara säten. Sen slängde jag på mer tillval än vad som finns i en L&K. Så min är nog nästan fullsmetad med allt lull lull. Även dragpaket, panoramatak, kessy med larm, cantonpaket, baksätespaket osv osv 280hk tsi 4x4 samt att jag tjatade till mig fälgarna från sportline som kommer kunna beställas först i slutet på året!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej alla, ny här på forumet!

Beställt en octavia kombi 110 tsi som ska plockas upp på onsdag om allt går vägen :)

Beställt bilen av David wrede på Skoda i sätra, väldigt seriös och tillmötesgående kille som verkar vara säljchef på nyförsäljning där. Professionel och väldigt mån om mig som kund. Nu är det bara att hämta bilen på onsdag och hoppas att man blir lika nöjd med den som med säljaren :)

Edited by Jonas86
Link to comment
Share on other sites

Hej

 

Har beställt en Superb Style Combi (150hk diesel, manuell låda, 4x4) med businessgrå lack. Rejält utrustad. Väntar leverans om 2-3 veckor. Köpte från Bilmetro i Gävle. Bra säljare (Göran Lamell, ja, han heter så!) som inte är värsta hästhandlartypen, utan lugn, trevlig och saklig. Fick bra rabatt genom mitt medlemskap i Svenska Jägareförbundet (10%, gäller vid köp av fabriksny Skoda) och lite till utöver det. Är nöjd än så länge.

 

I have ordered a Superb Style Combi (150BHP Diesel, manual gearbox, 4x4) and in business grey. Almost fully loaded with extras and I expect it to arrive within 2-3 weeks. Bought from Bilmetro i Gävle, the seller was above average, calm, pleasant and to the point. Good good discounts (10% off) via my memebership in Swedens largest hunters organisation and some extra stuff on top of that.

Link to comment
Share on other sites

Tjo, ny här.

 

Åker för tillfället en Octavia 1,2Tsi kombi -14 som köptes av Börjessons bil i Alingsås. Köpte även min Octavia 2:a där . Bra och trevliga men svåra att pruta med. :-/

 

Har letat ett tag efter en scout -16 men tycker de ligger rätt högt i pris trots en del mil.

 

Såg en annons hos skoda sätra på en kampanj på helt nya scouter för 269900 ink premiumpaket och drag o webastopaket.

Väldigt trevlig säljare som svarade på alla frågor och skickade en offert.

 

Dock lite långt att åka från Göteborg till Stockholm tyckte jag och gick in på skoda Bäckebol i Göteborg och visade offerten.

De matchade offerten direkt ( trots att de inte hade ngn kampanj) plus att jag fick 10000 mer för min i inbyte och 1% mindre i ränta på den lilla del jag tar via finans. 

 

Så det fanns inget att tveka på. Slog till på en Scout Tdi 150 -17, cappuchino beige med premiumpaket och drag webastopaket samt nödhjul och nivalis antracite fälgarna.

 

Byggvecka 32 , leverans v36

 

Med vänlig hälsning.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej, ny här.

 

Kör för tillfället en Octavia Scout (II) TDI 140 -13, köpt på Skoda Stockholm Sätra. Trevliga då, väldigt svårt med rabatter eller extra.

Dom sabbade dock hela inredningen i bagaget då dom lastade in vinterdäcken ståendes utan skydd.

Självklart fick dom byta hela inredningen, men väldigt irriterande.

 

Har varit sugen på nya Scout ett tag och åkte härom veckan och kolla litte på dom nya modellerna hos Olofsson Bil Nacka.

Dock hade dom inte inne någon Scout men en Octavia med nästan samma saker.

 

Killen jag prata med var riktigt trevlig och svarade på alla frågor. Fick en offert och skulle återkomma.

Mejlade lite frågor på kvällen runt 22 och fick svar inom 30 min, väldigt bra service!

 

Åkte även till Sätra för att kolla på offert men var samma pris, dom var trevliga men jag har tappat förtroende för dom då dom då dom skada bilen sist vid leverans.

 

Åkte tillbaka till Olofsson Nacka nästa dag och värderade min gamla Scout och beställde den nya.

Fick ett bra pris då jag hade tillgång till ett bra ramavtal för privatpersoner.

 

Så det blev en Octavia Scout (III) TSI 180 -17 Quarts Grey med följande lull lull:

* Drag & Webasto

* Premiumpaketet

* KESSY

* Nödhjul

* Brandsläckare och paraply (paraply var något nytt för -17 modellen)

* BT-komforttelefoni

* Sport fot stöd

 

Kör på standard fälgarna då jag gillar dom

 

Så nu är det bara att vända, säljaren trodde tidigast i mitten av oktober, så nu får man bara vänta :'(

Sen blir det självklart lite mod från Superskoda:

* Motorhuvs dämpare

* In & Ut lastnings skydd vid bagageluckan

* Bagage led belysning

* Ev starkare sidospegel och dörr belysning.

 

Blir även led belysning i bilen och nummerplåt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Köpte en superb på Skoda Sätra, vinterdäcken låg fint med både påse och kartongskydd så de har lärt sig att packa :D 

Trevlig personal och kändes väldigt bra när jag var där för att hämta bilen mötte verkstadskillarna som verkade vettiga också. Köpte bilen i november (28e) och hämtade 1/3.
(En lava blå Superb 4x4 272 L&K "Adventure Edition") Hittils grymt nöjd med den men har inte ens kört 100 mil än så den är inte ens inkörd...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Community Partner

×
×
  • Create New...

Important Information

Welcome to BRISKODA. Please note the following important links Terms of Use. We have a comprehensive Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.